Pierwszym samochodem produkowanym po wojnie w Zastava Automobili AD (serb.: Застава аутомобили АД, wcześniej Zavodi Crvena Zastava – Zakłady Czerwony Sztandar) w mieście Kragujevac był licencyjny WILLYS JEEP (162 szt.). 12 sierpnia 1954 roku podjęto decyzję o zakupie licencji na produkcję samochodów osobowych w firmie FIAT i rozpoczęto wytwarzanie FIAT 1400 I FIAT 1900 oraz FIAT CAMPAGNOLA. W 1955 roku rozpoczęto produkcję FIAT 600 pod oznaczeniem ZASTAVA 600. Model ten ewoluował – w roku 1960 zwiększono pojemność silnika do 767 cm³ i nazwę na ZASTAVA 750 , a w 1980 roku na 848 cm³ jako ZASTAVA 850. Ostatni wóz tego typu zjechał z taśm produkcyjnych w roku 1985. W latach 1961–1979 podjęto także produkcję czterodrzwiowych sedanów ZASTAVA 1300/1500.
Równocześnie z podjęciem produkcji samochodów osobowych podjęto produkcję małej ciężarówki FIAT 615 pod nazwą ZASTAVA 615.
Od początku produkcji w Jugosławii był wyposażony w mocny silnik benzynowy o poj. 1900 cm3 lub diesla o tej samej pojemności skokowej. We Włoszech FIAT oferował jeszcze silniki benzynowe 1,1 i 1,4 litra.
Pojazd był oferowany w wielu wariantach nadwozia.
W 1963(?) roku uruchomiono produkcję zmodernizowanej ZASTAVY 615 z oznaczeniem 620. Była wydłużona o 30 cm i posiadała kabinę czterodrzwiową. Ładowność wynosiła 1,2 tony. Produkowanoją do 1969 roku.
Na bazie modelu 620 powstało kilka prototypów małych autobusów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz