Translate

sobota, 23 czerwca 2018

#021 - POSIŁEK SMAKOSZA - FLACZKI WEGAŃSKIE

WEGAŃSKIE FLACZKI Z BOCZNIAKA
Ja podobno jestem paskudny mięsożer i raz na jakiś czas muszę sobie pofolgować i pojeść trochę mięsiwa. Na co dzień jednak w moim domu  króluje wegetarianizm. Myślę że już to zauważyliście po przepisach kulinarnych które tu zamieszczam. Większość jest wegetariańska o ile nie wegańska. Wynika to z tego że moja osobista, domowa czarownica i uzdrowicielka jest wegetarianką i mięska nie tyka. Dobrze że inni domownicy jeszcze mogą sobie na mięsko pozwolić. Biorąc pod uwagę to iż to JA jestem mistrzem garnka i patelni zmuszony jestem dostosować moją kulinarną twórczość do jej potrzeb ale też zrobić to tak by smakowało pozostałym konsumentom. Dzisiaj przedstawię wam przepis na Flaczki. Flaczki lubią chyba wszyscy i to nie tylko w Polsce. Flaczki jadłem w Rumunii, we Włoszech, w Czechach i na Ukrainie. W Austrii podaje się flaczki z pulpetami zrobionymi ze szpiku. Do flaczków pasuje dobrze zmrożona wódeczka i chrupiące bułeczki. Mają swój niepowtarzalny wygląd, zapach i smak. Dziś jednak będą flaczki bez flaczków. Podstawowym surowcem będą grzyby boczniaki. Jeśli przygotujemy je starannie, dobrze doprawimy gwarantuję że w pierwszej chwili nikt się nie zorientuje że ma do czynienia z mistyfikacją. 
SMACZNEGO
 .

Składniki na 4 - 6 porcji:
500 g boczniaków
1 mała pietruszka
1 mała marchewka
¼ dużego selera
1 cebula
2 liście laurowe
3 ziela angielskie
½ łyżeczki imbiru
¼ łyżeczki gałki muszkatałowej świeżo startej
1 łyżeczka majeranku
½ łyżeczki lubczyku
2 litry wody
sól, czarny pieprz i ostra papryka w paście lub w proszku
kilka łyżek oleju

JAK ZROBIĆ ?
  1. Boczniaki oczyścić starannie papierowym ręcznikiem, pokroić w paseczki. Marchew, pietruszkę i seler obrać i pokroić w drobną kostkę, cebulę drobno posiekać.
  2. Na dnie dużego garnka rozgrzać olej, dodać pokrojone warzywa i grzyby wraz z liśćmi laurowymi i zielem angielskim i dusić przez 15 minut na niedużym ogniu.
  3. Kiedy warzywa się podduszą wsypać pozostałe przyprawy oraz wodę z łyżeczką soli. Gotować pod przykryciem kolejne 15 – 20 minut do czasu, aż warzywa będą miękkie. Na koniec doprawić do smaku solą i czarnym pieprzem. Amatorom dań pikantnych polecam doprawienie ostrą papryką.   
  4. Saludos a los lectores de PERÚ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz