Translate

środa, 19 maja 2021

#077 - HORCH H3 / IFA H3 / CIĘŻARÓWKA NA MIARĘ MOŻLIWOŚCI / EIN LKW, UM IHRE MÖGLICHKEITEN ZU MESSEN

 

Éljen soká az IFA!!! - Index Fórum HORCH H3

 ZAPOMNIANE POJAZDY NRD / THE FORGOTTEN VEHICLES OF THE GDR / VERGESSENE FAHRZEUGE DER DDR / ЗАБЫТЫЕ АВТОМОБИЛИ ГДР

W okupowanych Niemczech, w kraju zniszczonym przez wojnę, rozkradanym przez sowieckiego okupanta zgodnie z ustaleniami międzynarodowymi dot. odszkodowań za wojnę ale też i poza nimi grabionym na własną rękę brakowało wszystkiego. Kraj jednak dzięki uporczywej i wytrwałej pracy ludności powoli otrząsał się z wojennej pożogi. Tak właśnie z potrzeby chwili powstał pierwszy powojenny samochód ciężarowy we wschodnich Niemczech.

H3 (Horch 3 tony) był ciężarówką, która była produkowana po drugiej wojnie światowej w latach 1947-1949 w fabryce w Zwickau VEB Horch (VEB HORCH Kraftfahrzeug- und Motorenwerke Zwickau) w Zwickau.

H3 był w dużej mierze oparty na dokumentach projektowych ciężarówki AU 1500 o ładowności 1,5 t, opracowanej w 1941 roku w fabryce Auto Union w Siegmar (dawniej Wanderer).

Auto Union AU1500A (Concept vehicles) - Trucksplanet

 Auto Union-Lastwagen 1500 S/A - Typ43 

która jednak nie weszła do produkcji. H3 zostały wykonane z części samochodowych pochodzących z wojennej produkcji Sd.Kfz. 11. Sposób produkcji powodował że często było widać znaczne różnice w wyglądzie poszczególnych egzemplarzy.

  Sd.Kfz.11 – Wikipedia, wolna encyklopedia 
Sd.Kfz. 11

W ten sposób zbudowano 852 samochody ciężarowe. Gdy zużyły się najważniejsze części, produkcja H3 dobiegła końca. 

 

 

 Horch H3  Ilyen úri Trabantot még nem láttál - a Sachsenring története - - prokee -  Zeitreise durch die Feuerwehr-Geschichte | MMHMagirus-LKW, gesehen im sächsischen Nutzfahrzeugmuseum in Hartmannsdorf im  Juli 2016 - Fahrzeugbilder.dex43-Horch H3 Pritsche 1947FacebookSCHWARZ-WEISSE ANSICHTSKARTE: LKW IFA Horch H3 Pritschenwagen, historisches  Bild - EUR 1,10 | PicClick DE

 

Specyfikacja techniczna  

Rodzaje konstrukcji: ciężarówki z platformą  

Silniki: Silnik Otto: 4,2 litra (74 kW)  

Ładowność: 3,0 t dopuszczalna masa całkowita: 6,9 t

 

Dopiero jego następca, H3A, zaprezentowany w 1951 roku, był pierwszą niezależnie opracowaną ciężarówką w NRD. (będzie o tym post)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz