Zainstalowano również w Izh Junker: hamulec tarczowy przedniego koła, nowy typ układu dolotowo-wydechowego. Podnóżki motocykla są przesunięte do przodu, dzięki czemu kierowca może jechać w tej jakże charakterystycznej i imponującej pozycji. Junker jest lakierowany na kolory metaliczne co raczej w rosyjskich motocyklach nie było spotykane.
W sumie wyprodukowano 6000 sztuk, w tym motocykle specjalnego przeznaczenia. Te ostatnie przeznaczone były dla GAI, DPS i FSB.
- Silnik - dwusuwowy dwucylindrowy: objętość robocza - 347,6 cm³
- Układ smarowania - wraz z paliwem
- Układ chłodzenia - ciecz maksymalna moc - 24,5 KM (18 kW)
- Maksymalny moment obrotowy - 35 N•m
- Maksymalna prędkość - 115 km / h
- Zużycie paliwa na 100 km: przy prędkości 60 km / h - 4 litry przy prędkości 90 km / h - 5,7 litra w trybie cyklu miejskiego ≈7 litrów
-
- Zawieszenie:
- Przednie - widelec z pneumatyczną regulacją, teleskopowy ze sprężynowymi amortyzatorami hydraulicznymi
- Tylne - widelec wahadłowy w połączeniu z dwoma amortyzatorami sprężynowo-hydraulicznymi
- Hamulce: przód - tarcza z napędem hydraulicznym tył - bębnowy z napędem mechanicznym
- Koła: przód - 3,25-19 powrót - 4.00-18 Wymiary: długość – 2 400 mm szerokość - 900 mm wysokość (z lusterkami wstecznymi) - 1520 mm
- Rozstaw osi - 1600 mm Prześwit - 175 mm
- Masa własna - 205 kg
- Maksymalne obciążenie - 150 kg
Zakup IŻ-a Junker to nabycie przedmiotu kolekcjonerskiego. Przyszły właściciel powinien być przygotowany na to, że bardzo trudno jest zdobyć części do tego sprzętu, więc będziesz musiał dużo zamawiać u tokarzy lub wybierać spośród innych modeli.
Co prawda producent twierdził że jest to jego autorska konstrukcja to można się w niej dopatrzyć ewidentnych wpływów amerykańskich, japońskich ale głownie chińskich. Wielka szkoda że wyprodukowano tak małą ilość tych motocykli, że nie rozwijano tej konstrukcji.
Jeżeli podobają się Wam moje felietony i czekacie na następne to zawsze możecie postawić mi kawę.
BIBLIOGRAFIA
https://ironhorse.ru/iz/junker/
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%B6_%D0%AE%D0%BD%D0%BA%D0%B5%D1%80
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%98%D0%B6_(%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%86%D0%B8%D0%BA%D0%BB)
Szanowni czytelnicy.
JEŚLI POSZUKUJECIE INFORMACJI O KONKRETNYM MODELU SAMOCHODU ZAPRASZAM DO BIBLIOTEKI MĘSKIEGO BIGOSU. SĄ TAM LINKI DO WSZYSTKICH OPUBLIKOWANYCH FELIETONÓW A TAKŻE INFO O PLANOWANYCH W NAJBLIŻSZEJ PRZYSZŁOŚCI. JEŚLI NIE ZNALEŹLIŚCIE INTERESUJĄCEGO WAS MODELU TO PROSZĘ NAPISZCIE DO MNIE A JA POSTARAM SIĘ SPEŁNIĆ WASZE ŻYCZENIE.
https://meskibigos.blogspot.com/2022/05/biblioteka-meskiego-bigosu.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz