Ostatni model firmy węgierskiej firmy IKARUS o konstrukcji ramowej. Posiadał dwoje czteroskrzydłowych drzwi otwieranych i zamykanych automatycznie ze stanowiska kierowcy. Przedział pasażerski był oddzielony od kabiny kierowcy ścianką działową. Takie rozwiązanie sprawiało że autobus dla podróżujących nim pasażerów był cichszy. Ścianka działowa dodatkowo izolowała przedział pasażerski od silnika. Zabezpieczała też kierowcę przed pasażerami mieli to do siebie że wcześniej nadużyli napojów rozrywkowych. Kabina kierowcy miała dwa fotele po obu stronach pokrywy silnika.
Fotel dla kierowcy posiadał, co w tamtych czasach było rzadkością, regulację w płaszczyźnie pionowej i poziomej. Wybitnie podnosiło to komfort pracy kierowcy. Kabina miała własne ogrzewanie dzięki specjalnej nagrzewnicy umieszczonej pod tablicą rozdzielczą, przed drugim fotelem. System grzewczy posiadał integralną możliwość otworzenia specjalnych klap do odmrażania przedniej szyby. Wentylacja kabiny odbywała się dzięki czołowym wlotom powietrza, klapie wentylacyjnej w dachu oraz opuszczanym szybom w obu drzwiach kabiny kierowcy.
Autobus IKARUS 604 - przodek modelu 620
Około 500 autobusów IKARUS 620 zostało zakupionych przez polskie przedsiębiorstwa komunikacji miejskiej. Najwięcej jeździło ich w Łodzi gzie były podstawą parku autobusowego MPK ŁÓDŹ.
Na bazie modelu 620 opracowano wiele wersji tego autobusu. Poza podstawowymi wersjami miejską i międzymiastową powstała wersja DD (piętrowa),
wersja kabriolet
JEŚLI POSZUKUJECIE INFORMACJI O KONKRETNYM MODELU SAMOCHODU ZAPRASZAM DO BIBLIOTEKI MĘSKIEGO BIGOSU. SĄ TAM LINKI DO WSZYSTKICH OPUBLIKOWANYCH FELIETONÓW A TAKŻE INFO O PLANOWANYCH W NAJBLIŻSZEJ PRZYSZŁOŚCI. JEŚLI NIE ZNALEŹLIŚCIE INTERESUJĄCEGO WAS MODELU TO PROSZĘ NAPISZCIE DO MNIE A JA POSTARAM SIĘ SPEŁNIĆ WASZE ŻYCZENIE.
https://meskibigos.blogspot.com/2022/05/biblioteka-meskiego-bigosu.html
MZK WARSZAWA - IKARUS 620 jak pług odśnieżny.
Wersja przegubowa.
JEŚLI
POSZUKUJECIE INFORMACJI O KONKRETNYM MODELU SAMOCHODU ZAPRASZAM DO
BIBLIOTEKI MĘSKIEGO BIGOSU. SĄ TAM LINKI DO WSZYSTKICH OPUBLIKOWANYCH
FELIETONÓW A TAKŻE INFO O PLANOWANYCH W NAJBLIŻSZEJ PRZYSZŁOŚCI. JEŚLI
NIE ZNALEŹLIŚCIE INTERESUJĄCEGO WAS MODELU TO PROSZĘ NAPISZCIE DO MNIE A
JA POSTARAM SIĘ SPEŁNIĆ WASZE ŻYCZENIE. W BIBLIOTECE ZNAJDZIECIE TEŻ
LINKI O TEMATYCE INNEJ NIŻ MOTORYZACJA. ZDROWIE, PODRÓŻE, DOBRA KUCHNIA
TO TYLKO KILKA Z NICH. ZAPRASZAM
https://meskibigos.blogspot.com/2022/05/biblioteka-meskiego-bigosu.html
IKARUS 620 na skróconym podwoziu jako pojazd serwisowy trakcji elektrycznej tramwajowej i trolejbusowej.
- Częstochowa W Częstochowie eksploatowano 18 sztuk autobusów, przy czym dwa z nich, dostarczone w 1966 roku były typem 620.55.
Łódź Autobusy były dostarczane w latach 1959 i 1964-70. Do Łodzi dostarczono 258 sztuk autobusów.
Kraków W 1960 roku zostało zakupionych 10 autobusów. Odbudowany w Krakowie Ikarus 620 pochodzi z 1964 roku i oparty jest na bazie pozyskanego za granicą Ikarusa 630.03, czyli wersji dla ruchu dalekobieżnego, różniącej się brakiem tylnych drzwi.
Warszawa W latach 1960-62 do stolicy trafiły 172 egzemplarze Ikarusów
Lublin W 1964 roku do Lubina trafiło 10 sztuk autobusów.
IKARUS 620 napędzany był silnikiem CSEPEL jednak w Polsce część autobusów miała wymienione silniki na licencyjne LEYLAND SW680. W wersji miejskiej zabierał 70 pasażerów w tym 20 na miejscach siedzących.
Był produkowany w latach 1959-1972. Głównymi odbiorcami był ZSRR i NRD.
Szanowni czytelnicy.
BIBLIOGRAFIA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz