Translate

piątek, 30 lipca 2021

#132 - SKODA 110 SUPER SPORT


 
 
 
Škoda 110 Super Sport wygląda jak typowy samochód sportowy z lat 70. Kanciaste nadwozie zaprojektowano w komunistycznej Czechosłowacji. O ile  auto powstało jako samochód rajdowy to całą swoją karierę spędziło na planach zdjęciowych do różnych filmów.Skoda. Logo marki ma już 90 lat

Prace nad samochodem rozpoczęto w 1970 roku. Jako bazę wykorzystano Škodę 110 R Coupé.Burżuazyjne pomysły socjalistycznych konstruktorów. – Świat Samochodów 

Na jej płycie zabudowano całkowicie nowe nadwozie wzorowane na popularnych w latach 70 - tych zachodnich samochodach sportowych. Samochód miał 4 m długości i masę 898 kg. Napęd stanowił umieszczony z tyłu czterocylindrowy silnik o pojemności 1,1 litra i mocy 73 KM, zamieniony później na mocniejszy silnik o pojemności również 1,1 litra ale mocy już 104 KM. Do 100 km/h samochód rozpędzał się w zależności od silnika w 15,3 lub 12,6 sekundy, a prędkość maksymalna wynosiła 180 km/h i 212 km/h. W miejsce klasycznych drzwi, zastosowano klapę połączoną z bocznymi ścianami nadwozia oraz przednią szybą. Podnosiło się ją w całości, aby wejść do środka. Nadwozie pomalowano biały kolor.

Škoda 110 Super Sport

Auto zbudowano w 1971 roku, ale zaprezentowano je dopiero w 1972 roku na salonie samochodowym w Brukseli, gdzie wzbudziło sporą sensację. Chwalono nowoczesny wygląd, niewiele odbiegający od projektów zachodnich samochodów z tego okresu. Równocześnie w Czechosłowacji krytykowano wygląd samochód, który uważany był za zbyt kanciaty.Škoda 110 Super Sport | CEAutoClassic

Wykorzystano go w kilku filmach, z których najważniejszym był horror “Wampir z Feratu” z 1981 roku. Samochód przebudowano, zmieniając przednie i tylne światła oraz dodano spojler, a całe nadwozie przemalowano na czarno.

Škoda 110 Super Sport (fot. János Tamás)

W filmie samochód otrzymał nazwę Ferat Vampire RSR i był… wampirem wysysającym krew przez stopę na pedale gazu… Krew ta służyła do napędzania silnika w samochodzie…  Jak łatwo się domyślić, był to raczej horror klasy B.ŠKODA AUTO NEWS on Twitter: "8️⃣0️⃣ The Vltava Rally in July 1971 was the  perfect platform for introducing the stunning low-slung coupé, later known  as the #SKODA 110 SUPER SPORT. The 105-hp

Po zakończeniu zdjęć do tego filmu auto trafiło do Muzeum Škody w Mladej Boleslavi, gdzie znajduje się do dnia dzisiejszego. W międzyczasie (będąc już eksponatem muzealnym) wykorzystano go jeszcze w jednym filmie w 1986 roku.


 Skoda 110 Super Sport (Ferat) - All Car Index VW Touran Klub Polska • Zobacz wątek - VW logo ewolucja

 The Skoda 110 Super Sport Ferat was fangtastic - PetrolBlog 1971 Škoda Super Sport 1100 as 'Ferat Vampir RSR' [Typ 724] 

Škoda Ferat jako otevřený roadster? Prohlédněte si náš tip pro škodovácké učně

Szanowni czytelnicy.  

Jeżeli interesuje was szczególnie jakiś model samochodu, historia konkretnej firmy motoryzacyjnej, proszę napiszcie mi o tym w komentarzach. Ja postaram się przeszukać własne zbiory oraz zbiory współpracujących ze mną przyjaciół. Przygotuję wtedy posta w którym spróbuję zaspokoić waszą ciekawość.

 Wiele moich postów nie jest promowanych na Facebooku. Zainteresowanych zachęcam do poszukiwania interesujących ich tematów tu https://meskibigos.blogspot.com/

 

Polecam też inne nasze posty: Znajdziecie tu teksty o zdrowiu, historii motoryzacji, podróżach i ciekawych miejscach a także rzeczach smacznych.
http://podroze-totutotam.blogspot.com/2016/12/cystersi-historia.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz