ZAPOMNIANE POJAZDY NRD / THE FORGOTTEN VEHICLES OF THE GDR / VERGESSENE FAHRZEUGE DER DDR / ЗАБЫТЫЕ АВТОМОБИЛИ ГДР
Już sam fakt seryjnej produkcji burżuazyjnego roadstera w komunistycznym państwie było ewenementem. Udało się to jeszcze tylko w firmie Skoda z modelem 450/Felicia.
Ciekawostką jest również to że w bardzo szerokiej palecie nadwozi Wartburga 311/312 były aż dwa samochody ze składanym dachem. Tym drugim był kabriolet wyprodukowany w ilości kilku tysięcy sztuk.
Roadster oparty na modelu Wartburg 311 był produkowany w latach 1957-1960 w liczbie niecałych 500 sztuk. Moc silnika Wartburga 313 mogła zostać zwiększona do 37 kW (50 KM) w porównaniu z podstawowym modelem, dzięki któremu samochód osiągnął prędkość maksymalną 140 km/h. Z tego modelu, znanego również jako Wartburg Sport, osłona chłodnicy dla modelu podstawowego została przejęta w 1959 roku. Mógł być wyposażony w miękki składany dach lub modny w latach 60-tych Hard-top.
W 1960 roku w Eisenach opracowano prototyp nowego roadstera 313-2 HS lecz wówczas atmosfera polityczna nie sprzyjała już takim konstrukcjom i mimo sukcesów jakie odniosły Wartburgi 311/312 w wersji coupe i kabriolet, 313 roadster i AWZ P70 Zwickau coupe https://meskibigos.blogspot.com/2021/04/auto-story-ifa-awz-p-70-19551959.html nie podjęto nawet mało seryjnej produkcji. Kabriolet i coupe były samochodami cztero osobowymi a 313 miał tylko dwa miejsca.
Podobnie było z kolejnym prototypem oznaczonym jako 314 / P100 który bazował po części na 313 lecz był sedanem z możliwością rozbudowy o inne wersje nadwoziowe.
Szanowni czytelnicy.
https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-ifa-awe-wartburg-353.html
https://de.wikipedia.org/wiki/Wartburg_(Automarke)
https://www.carthrottle.com/post/wmqpr35/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz