Historia istnienia marki sięga
roku 1859, kiedy to w Pilźnie powstają zakłady metalowe, które w 1869
roku przejęte zostały przez Emila Skodę od hrabiego Arnosta Waldsteina.
Zajmowały się przemysłem metalowym, a następnie
zbrojeniowym. Zakłady należały do
największych przedsiębiorstw produkcyjnych na terenie cesarstwa.
Po I wojnie światowej zakłady zaczęły opuszczać pierwsze samochody. W
1923 roku podpisana została umowa o współpracy z hiszpańską firmą
Hispano Suiza Rok później zakłady w Pilźnie opuścił pierwszy samochód –
model Škoda 25/100.
Praktycznie w tym samym czasie czeska firma oprócz luksusowych pojazdów osobowych rozwijała auta popularne ale także ciężarówki niezbędne dynamicznie rozwijającej się gospodarce Czechosłowacji.
Jednym z nich był model Škoda 104 1929-1931 i Škoda104/II 1937- 1938)
Škoda 104 była pojazdem użytkowym produkowanym przez czechosłowackiego producenta samochodów Škoda z Mladá Boleslav. Była to klasyczna ciężarówka z platformą, autobus lub wóz strażacki. W sumie wyprodukowano 2023 tych samochodów.
Modernizowane były nie tylko auta osobowe, ale także użytkowe. W 1937 roku pojawiła się zaokrąglona popularna ciężarówka, której podwozia i kabiny wykorzystywali inni producenci do własnej zabudowy.
Škoda 104, samochód żandarmerii
Škoda 104 była pojazdem użytkowym produkowanym przez czechosłowackiego producenta samochodów Škoda z Mladá Boleslav. Była to klasyczna ciężarówka z platformą, autobus lub wóz strażacki. W sumie wyprodukowano 2023 tych samochodów.
Skoda 104 Škoda 104 była produkowana w latach 1929-1931. Silnik 1661 cm³ miał moc 22 kW (30 KM), a samochód ważący około 1300 kg mógł jeździć z prędkością 60 km/h. Miał zużycie 14 - 15 l/100 km. Łącznie wyprodukowano 1498 sztuk.
Škoda 104/II produkowana była w latach 1937-1940. Silnik miał moc 28 kW i pojemność 1802 cm³, spalanie około 15 l/100 km. Maksymalna prędkość wynosiła 70 km/h. Wyprodukowano 525 z nich.
Poza gospodarką model 104 104/II był szeroko wykorzystywany w transporcie publicznym jako mały autobus oraz przez różnego rodzaju służby. Był produkowany jako wóz policyjny, pocztowy, sanitarka czy też z przeznaczeniem dla wojska. Pewna ilość modelu 104/II została wcielona do służby w niemieckim Wehrmachcie.
JEŚLI POSZUKUJECIE INFORMACJI O KONKRETNYM MODELU SAMOCHODU ZAPRASZAM DO BIBLIOTEKI MĘSKIEGO BIGOSU. SĄ TAM LINKI DO WSZYSTKICH OPUBLIKOWANYCH FELIETONÓW A TAKŻE INFO O PLANOWANYCH W NAJBLIŻSZEJ PRZYSZŁOŚCI. JEŚLI NIE ZNALEŹLIŚCIE INTERESUJĄCEGO WAS MODELU TO PROSZĘ NAPISZCIE DO MNIE A JA POSTARAM SIĘ SPEŁNIĆ WASZE ŻYCZENIE.
https://meskibigos.blogspot.com/2022/05/biblioteka-meskiego-bigosu.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz