Translate

środa, 11 maja 2022

#293 - Škoda 104 / Škoda 104/II

 All Cars – ŠKODA Heritage

 

  Historia istnienia marki sięga roku 1859, kiedy to w Pilźnie powstają zakłady metalowe, które w 1869 roku przejęte zostały przez Emila Skodę od hrabiego Arnosta Waldsteina.  Zajmowały się przemysłem metalowym, a następnie zbrojeniowym.  Zakłady należały do największych przedsiębiorstw produkcyjnych na terenie  cesarstwa. Po I wojnie światowej zakłady zaczęły opuszczać pierwsze samochody. W 1923 roku podpisana została umowa o współpracy z hiszpańską firmą Hispano Suiza  Rok później zakłady w Pilźnie opuścił pierwszy samochód – model  Škoda 25/100.

 Škoda 104/II (1937-1938) 

Praktycznie w tym samym czasie czeska firma oprócz luksusowych pojazdów osobowych rozwijała auta popularne ale także ciężarówki niezbędne dynamicznie rozwijającej się gospodarce Czechosłowacji. 

Jednym z nich był model Škoda 104 1929-1931  i   Škoda104/II 1937- 1938) 

  Škoda 104 była pojazdem użytkowym produkowanym przez czechosłowackiego producenta samochodów Škoda z Mladá Boleslav. Była to klasyczna ciężarówka z platformą, autobus lub wóz strażacki. W sumie wyprodukowano 2023 tych samochodów.

Modernizowane były nie tylko auta osobowe, ale także użytkowe. W 1937 roku pojawiła się zaokrąglona popularna ciężarówka, której podwozia i kabiny wykorzystywali inni producenci do własnej zabudowy. 

 Škoda 104, zásahový vůz četnictva

 Škoda 104, samochód żandarmerii

 Škoda 104 (skoda 104)

 Škoda 104 była pojazdem użytkowym produkowanym przez czechosłowackiego producenta samochodów Škoda z Mladá Boleslav. Była to klasyczna ciężarówka z platformą, autobus lub wóz strażacki. W sumie wyprodukowano 2023 tych samochodów. 

Skoda 104 Škoda 104 była produkowana w latach 1929-1931. Silnik 1661 cm³ miał moc 22 kW (30 KM), a samochód ważący około 1300 kg mógł jeździć z prędkością 60 km/h. Miał zużycie 14 - 15 l/100 km. Łącznie wyprodukowano 1498 sztuk.

Škoda 104/II produkowana była w latach 1937-1940. Silnik miał moc 28 kW i pojemność 1802 cm³, spalanie około 15 l/100 km. Maksymalna prędkość wynosiła 70 km/h. Wyprodukowano 525 z nich.

 CZK - Škoda 104/II : Československo / ČR / SR (CZK/CZE/SVK)   

Poza gospodarką model 104 104/II był szeroko wykorzystywany w transporcie publicznym jako mały autobus oraz przez różnego rodzaju służby. Był produkowany jako wóz policyjny, pocztowy, sanitarka czy też z przeznaczeniem dla wojska. Pewna ilość modelu 104/II została wcielona do służby w niemieckim Wehrmachcie.


JEŚLI POSZUKUJECIE INFORMACJI O KONKRETNYM MODELU SAMOCHODU ZAPRASZAM DO BIBLIOTEKI MĘSKIEGO BIGOSU. SĄ TAM LINKI DO WSZYSTKICH OPUBLIKOWANYCH FELIETONÓW A TAKŻE INFO O PLANOWANYCH W NAJBLIŻSZEJ PRZYSZŁOŚCI. JEŚLI NIE ZNALEŹLIŚCIE INTERESUJĄCEGO WAS MODELU TO PROSZĘ NAPISZCIE DO MNIE A JA POSTARAM SIĘ SPEŁNIĆ WASZE ŻYCZENIE.

https://meskibigos.blogspot.com/2022/05/biblioteka-meskiego-bigosu.html

Najciekawsze auta Škody z lat 1925-1945

 Škoda 104/II | Veteran Car Club Sturm  


CZK - Škoda 104/II : Československo / ČR / SR (CZK/CZE/SVK) 


Polecam też inne artykuły na moim blogu:

https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-praga-s5t.html

https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-zubr-a80.html 

https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-samochody-z-krainy-roz.html 

https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-gaz-63-4x4-wiecznie-zywy.html 

https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/madara-panna-do-ciezkiej-pracy-miss-pro.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz