Zanim na rynek wyjechały nowe Jawy produkowane w Czechach i w Indiach fabryka motocykli Jawa w Czeskiej Republice, starała się za wszelką cenę utrzymać się na rynku. Czyniono wszystko by nie zaprzepaścić prawie stuletniego dorobku tej znanej w całym świecie firmy. Wprowadzano do produkcji wiele modeli z silnikami ROTAX.
JAWA 650
Jednym z ostatnich dwusuwowych modeli była Jawa 642. Produkowano ją w trzech wersjach .
Jawa 350 2T 640
oraz Jawa-350-634-8-16 RETRO
Obydwa motocykle wyposażono w elektryczny rozrusznik, tarczowy, wentylowany hamulec przedniego koła i kilka elementów podnoszących atrakcyjność motocykla.
Trzecią wersją była JAWA 650 CALIFORNIAN była wyposażona w system Oliomaster. Umożliwiał on automatyczne dozowanie oleju do mieszanki paliwowo powietrznej.
Wersja ta była również produkowana z silnikiem 650 ROTAXA.
JAWA 660 SUPERMOTO Te nowoczesne Jawy to był jednak tylko ułamek produkcji. Starano się stale modernizować leciwe już motocykle. Tak też stało się z modelem 640 uważanym za jeden z najlepszych w historii Jawy. Motocykl gruntownie zmodernizowano, czyniąc go dalej atrakcyjnym. Model jest produkowany do dnia dzisiejszego. Teraz jest już wyposażony w silnik czterosuwowy opracowany przez własnych konstruktorów. Te wszystkie kroki pomogły przetrwać firmie JAWA trudne czasy. Pomocną dłoń wyciągnęła do Jawy firma YEZDI należąca obecnie do koncernu MAHINDRA. YEZDI produkowała mocykle tej marki w oparciu o licencję Jawy zakupioną na początku lat 60-tych XXw. Dosyć szybko na rynku pojawiły się nowe modele. Odświeżono też klasyczne modele w tym model 642.
Silnik |
2T – chłodzony powietrzem |
Ilość cylindrów |
2 |
Pojemność ( cm3 ) |
343,5 |
Moc / obroty (KM/obr. x min-1) |
23 KM / 5250 |
Max. Moment obrotowy (Nm/obr x min-1) |
32,00 / 4750 |
Starter |
elektryczny / za dopłatą elektryczny |
Skrzynia biegów |
4 stopni |
Rozstaw osi (mm) |
1370 |
Wysokość siedzenia (mm) |
820 |
Pojemność zbiornika |
17 litr |
Koło przednie |
18” |
Koło tylne |
18” |
Hamulec przedni |
Tarczowy - 305 mm |
Hamulec tylny |
Bębnowy |
Masa (kg) |
154 |
Prędkość maksymalna (km/h) Cena w Polsce 17 397,93 zł |
|
Jeżeli podobają się Wam moje felietony i czekacie na następne to zawsze możecie postawić mi kawę.
Pragnę tu serdecznie podziękować wszystkim którzy wsparli moją twórczość i postawili mi wirtualną kawę. Pozwoli mi tworzyć jeszcze ciekawsze felietony o motoryzacji.
buycoffee.to/meskibigos
Szanowni czytelnicy.
Polecam też inne artykuły na moim blogu:
https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-praga-s5t.htmlhttps://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-zubr-a80.html
https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-tatra-805.html
https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-samochody-z-krainy-roz.html
https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-gaz-63-4x4-wiecznie-zywy.html
https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/madara-panna-do-ciezkiej-pracy-miss-pro.html
https://meskibigos.blogspot.com/2021/05/auto-story-horch-h3a-ifa-h3a.html
BIBLIOGRAFIA
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz