Translate

poniedziałek, 20 grudnia 2021

#252 - SAMOCHODY I LUDZIE - Gunther Holtorf - 26 LAT W DRODZE / 180 KRAJÓW

 Nadszedł czas na opowieść o człowieku któremu udało się zrealizować marzenie które ma sobie wielu z nas. I tak jak dla większości pozostaje ono tylko marzeniem to dla Gunthera Holtorfa stało się marzeniem spełnionym. To marzenie to objechać samochodem świat dookoła i zwiedzić prawie wszystkie kraje świata.

 bi.im-g.pl/im/19/07/10/z16809497V,Otto--Christi...



 
 


Gunther Holtorf (ur. 4-go lipca 1937 roku w Getyndze. Niemiecki  podróżnik, który w latach 1989–2014 odbył podróż dookoła świata w Mercedesie 300GD. Odwiedził 180 państw. Zdobywca Rekordu Guinessa w kategorii największej liczby krajów odwiedzonych samochodem (nie po kolei). The complete map of Otto's travels. 


The Exploits of 79-year-old Gunther Holtorf in his G-class Named “Otto” -  ..:: AUTO REPORT AFRICA ::..Gunther Holtorf Takes A 23 Year Long Road Trip - wheelsforwomen.ie 


Gunther Holtorf urodził się 4 lipca 1937 w Getyndze. Ukończył liceum we Frankfurcie nad Menem w 1957, przez krótki czas uczęszczał do szkoły oficerskiej, w 1958 roku rozpoczął pracę w liniach lotniczych Lufthansa.

 Datei:Lufthansa Logo.svg | Propagandas vintage, Aviação civil, Passagem  aérea 

W 1957 zorganizował podróż do Ameryki Środkowej i Południowej dla Bamberger Symphoniker,

 Homepage - Bamberger Symphoniker 

którym towarzyszył. W 1962 przeniósł się do Argentyny wraz z pierwszą żoną i córką Sabine, a następnie do Chile skąd w 1965, został wydalony. 

Przez krótki czas był kierownikiem Lufthansy na Wyspach Kanaryjskich. Następnie w 1966 z rodziną przeniósł się do Hongkongu. 

Po powrocie do Niemiec w 1970 rozstał się z żoną i wziął ponownie ślub. W 1973 przeprowadził się do Indonezji, a sześć lat później w 1979 do Urugwaju. 

Zrezygnował z pracy w Lufthansie w 1985 i przeniósł się do linii Hapag Lloyd Flug w Hanowerze. Hapag-Lloyd Flug - WikipediaPracował tam jako jako dyrektor. Tam też poznał trzecią żonę, Beatę . Po tym jak odrzucono jego projekt konkurowania z Lufthansą w połączeniach krajowych, złożył rezygnację w 1988.


W 1988 kupił niebieskiego Mercedesa 300GD, którego nazwał „Otto” i wraz z żoną ruszyli w podróż po Afryce. W trakcie wyprawy para postanowiła się rozwieść, ale mimo rozstania, Gunther Holtorf chciał kontynuować podróż. Dzięki ogłoszeniu, które zamieścił w Die Zeit, w 1989 poznał Christine (która później została jego żoną). Dokonali przeróbek samochodu, tak by nadać mu cechy mini kampera. W 1990 razem wrócili do Afryki. Pierwotny plan zakładał dwuletnią podróż. Przejechanie Afryki zajęło parze 5 lat, następnie podjęli decyzję o kontynuowaniu podróży w Ameryce Południowej, gdzie samochód został dostarczony w kontenerze drogą morską.

 

Do końca 1997 odwiedzili każdy kraj na południe od Amazonki, a w 1998 w Argentynie przebyli dwustutysięczny kilometr podróży. Do USA przybyli w 1999. Niemal cały rok 2000 i 2001 Otto spędził w magazynie. Następnym celem była Nowa Zelandia, Australia, kilka państw afrykańskich oraz Portugalia i Austria w Europie.

W 2003 u Christine wykryto pierwsze objawy rozwijającego się guza.

Jednym ze środków finansowania wyprawy był atlas Dżakarty (początkowo mapa), który Gunther Holtorf opracował jeszcze w 1977. Podczas podróży Gunther i Christine wielokrotnie wracali do Dżakarty, zostawiając samochód w innym kraju, by wprowadzać dalsze poprawki do atlasu, który z czasem rozrósł się do ponad 400 stron. Prace nad atlasem spowalniały podróż, a jednocześnie rosła w tym zakresie konkurencja. W 2005 Gunther Holtorf zarzucił prace nad nim i skupił się wyłącznie na podróży.

W 2005 Gunther i Christine rozpoczęli podróż wLibii, będącej 69. krajem na trasie. W sierpniu tego samego roku dotarli do Kazachstanu, będącego setnym krajem, gdzie jednocześnie przekroczyli 500 000 kilometrów.

Ze względu na pogarszający się stan zdrowia, w 2007 Christine zrobiła przerwę w podróży, a zastąpił ją jej syn Martin, którego Gunther kilka lat wcześniej adoptował. Christine podjęła podróż w kolejnym roku, podczas podróży przez Wyspy Karaibskie . Musiała ostatecznie zrezygnować w 2009. W 2010 Christine i Gunther wzięli ślub, zaś 2 tygodnie później Christine zmarła. Wcześniej poprosiła Gunthera, by ten kontynuował podróż. Otto is dwarfed by this elephant in India, circa 2005.

W czerwcu 2011 Gunther Holtorf był pierwszym zmotoryzowanym turystą z Zachodu w Korei Północnej – wizyta doszła do skutku dzięki wydatnej pomocy Ministerstwa Spraw Zagranicznych RFN. Po miesiącach ustaleń i dokładnym zaplanowaniu trasy, zezwolono na przetransportowanie Otto z chińskiego portu Dalian  do północnokoreańskiego Namp'o. Pobyt był ściśle nadzorowany przez koreańskie władze. Non stop towarzyszyli mu agenci koreańskich służb specjalnych. Z trudnościami dyplomatycznymi Gunther Holtorf spotkał się też m.in. przy pobycie na Białorusi w Chinach i na Kubie.Otto's Journey: The Story of an Incredible Mercedes-Benz 300GD

W 2013 razem z Guntherem podróżowała też jego przyjaciółka, Elke Dreweck. Gunther, Christine and Otto

Gunther Holtorf zakończył swoją podróż w Berlinie pod Bramą Brabedburską w październiku 2014, po pokonaniu 884 tys. kilometrów. Ostatnim krajem, który odwiedził, była Białoruś.

Otto został sprzedany do muzeum MERCEDES BENZ WELT w Stuttgarcie.

 


 



Mimo iż oficjalnie Mercedes Benz nie sponsorował podróży Gunthera Holtorfa to jednak wielokrotnie pomagał mu w kwestiach wizowych, transportowych czy serwisowych.

Gunther Holtorf Takes A 23 Year Long Road Trip - wheelsforwomen.ie

Otto jest Mercedesem 300GD, model W461, wyprodukowanym w 1988, o numerach rejestracyjnych FB 126 C. 

Na cele podróży został przebudowany: w tylnej części zamontowano materac, pod nim zainstalowano urządzenia kuchenne. Na dachu umieszczono skrzynie na dodatkowy sprzęt. Samochód jeździł z ładunkiem około 500 kilogramów. Gunther Holtorf dbał o samochód, regularnie dokonując wymiany oleju i zużywających się części, dzięki temu udało się uniknąć awarii, których nie dałoby się usunąć samodzielnie. Choć samochód mógł osiągać 130 km/h, rzadko kiedy przekraczał 80 km/h. 

 The Exploits of 79-year-old Gunther Holtorf in his G-class Named “Otto” -  ..:: AUTO REPORT AFRICA ::..

 


 Gunther Holtorf–Meet the man on a 23-Year Road Trip in a Mercedes G Wagon |  Mercedes g wagon, Mercedes g wagen, Mercedes g26 lat, 177 krajów, 884 tys. km w jednej wyprawie 76-letniego podróżnika  fotografa | Fotoblogia.pl

26 lat dookoła świata to ekstremalna próba dla samochodu. Drogi, bezdroża, zmienne warunki klimatyczne, tropiki i arktyczna zima, potrafią się dać we znaki nawet takim twardzielom, jak G-klasse. Zwłaszcza, że podróż nie polegała jedynie na przejechaniu wzdłuż każdego kontynentu, a na dokładnym zwiedzaniu każdego napotykanego kraju. W sumie na liczniku pojawiło się 890 000 km.W tym czasie samochód nie przechodził naprawy głównej silnika. Świadczy to dobitnie o jakości pojazdów spod znaku trójramiennej gwiazdy. 


Szanowni czytelnicy.  

Jeżeli interesuje was szczególnie jakiś model samochodu, historia konkretnej firmy motoryzacyjnej, proszę napiszcie mi o tym w komentarzach. Ja postaram się przeszukać własne zbiory oraz zbiory współpracujących ze mną przyjaciół. Przygotuję wtedy posta w którym spróbuję zaspokoić waszą ciekawość.

 Polecam też inne artykuły na moim blogu:

https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-praga-s5t.html

https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-zubr-a80.html 

https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-tatra-805.html 

https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-samochody-z-krainy-roz.html 

https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-gaz-63-4x4-wiecznie-zywy.html 

https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/madara-panna-do-ciezkiej-pracy-miss-pro.html 

https://meskibigos.blogspot.com/2021/05/auto-story-horch-h3a-ifa-h3a.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz