Każdy poważny producent samochodów chce mieć w swojej ofercie kilka różnych modeli. Przecież klienci są różni, tak jak różne są ich upodobania i potrzeby. No dobrze a co zrobić gdy produkujemy tylko jeden model auta? Można pozostać przy tym jednym modelu i dosyć często go zmieniać, modernizować. Tak jeszcze w latach 70-tych XX w. robili producenci amerykańscy. Tam kolejny rocznik samochodu był odmienny wizualnie od swojego poprzednika. Takie rozwiązanie jest, niestety, bardzo kosztowne i opłacalne praktycznie tylko wtedy gdy na rynek trafiają setki tysięcy egzemplarzy jednego modelu.
Co jednak zrobić gdy mamy tylko jeden model i niezbyt dużo pieniędzy? Możemy w oparciu o model podstawowy, stworzyć wiele serii limitowanych. Możemy też rozbudować paletę o szereg wersji pokrewnych. Np. na bazie sedana tworzymy wersję dwudrzwiową, coupe, cabrio, roadster, kombi, sport kombi, rally, SUV, crossover, pick-up, itp.
Po tą metodę sięgnęli już w latach 50-tych XX w. producenci z Eisenach w NRD. Już model IFA F9 posiadał wersję sedan, cabriolet i kombi. https://meskibigos.blogspot.com/2021/08/auto-story-ifa-dkw-auto-union-f9.html
Stworzono nawet wersję Kubelwagen
Po wprowadzeniu do produkcji nowego modelu 311/312/313 na rynek trafiło jeszcze więcej wersji nadwoziowych. https://meskibigos.blogspot.com/2021/06/auto-story-ifa-awe-wartburg-311312313.html
Oprócz czterodrzwiowego sedana w sprzedaży były aż dwie wersje kombi. Jedna spartańska trzydrzwiowa do przewozu osób ale też ładunków a druga luksusowa zwane Camping. Było coupe i bazujący na nim kabriolet. Pick-up, furgon, czterodrzwiowy kubelwagen a na samym szczycie wyprodukowany w tylko 500 egzemplarzach roadster Wartburg 313. Razem było 9 wariantów tego samego samochodu. Jeśli doliczymy do tego różne wersje nadwoziowe tworzone na bazie seryjnych podzespołów przez różne małe firmy to prawdopodobnie było by ich ze dwa razy więcej.
Jeżeli podobają się Wam moje felietony i czekacie na następne to zawsze możecie postawić mi kawę.
buycoffee.to/meskibigos
Gdy w 1966 roku z taśmy produkcyjnej w Eisenach i Ludwigsfelde zaczął zjeżdżać kolejny model Wartburga 353, paleta wersji została ograniczona do czterodrzwiowego sedana i pięciodrzwiowego kombi zwany w nomenklaturze firmy jako Tourist. Powstał też pick-up zwany Trans.
Wartburg 355 1,0 bj 1969
Wartburg 355 Coupe z silnikiem Renault 1,4
JEŚLI
POSZUKUJECIE INFORMACJI O KONKRETNYM MODELU SAMOCHODU ZAPRASZAM DO
BIBLIOTEKI MĘSKIEGO BIGOSU. SĄ TAM LINKI DO WSZYSTKICH OPUBLIKOWANYCH
FELIETONÓW A TAKŻE INFO O PLANOWANYCH W NAJBLIŻSZEJ PRZYSZŁOŚCI. JEŚLI
NIE ZNALEŹLIŚCIE INTERESUJĄCEGO WAS MODELU TO PROSZĘ NAPISZCIE DO MNIE A
JA POSTARAM SIĘ SPEŁNIĆ WASZE ŻYCZENIE. W BIBLIOTECE ZNAJDZIECIE TEŻ
LINKI O TEMATYCE INNEJ NIŻ MOTORYZACJA. ZDROWIE, PODRÓŻE, DOBRA KUCHNIA
TO TYLKO KILKA Z NICH. ZAPRASZAM
https://meskibigos.blogspot.com/2022/05/biblioteka-meskiego-bigosu.html
Szanowni czytelnicy.
Wiele moich postów nie jest promowanych na Facebooku. Zainteresowanych zachęcam do poszukiwania interesujących ich tematów tu https://meskibigos.blogspot.com/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz