#450 - NECKAR - MISTRAL, JAGST, RIVIERA i inne dzieci NSU i Fiata
NECKAR MISTRAL
NECKAR 850 ADRIA
NECKAR jak podaje "wszystkowiedząca Wikipedia" to rzeka w południowo-zachodnich Niemczech, prawy dopływ Renu. Jej długość to 367 km, powierzchnia dorzecza wynosi 13,9 tys. km². Swoje źródła ma w okolicy Villingen - Schwenningen w pięknych górach Schwarzwaldu. na wysokości 706 m n.p.m. W dolnym biegu płynie w głębokiej i wąskiej dolinie u południowego podnóża masywu Odenwald. Głównym dopływem jest rzeka Jagst. Rzeka jest żeglowna na odcinku 203 km, od Plochingen jest skanalizowana. Posiada aż 26 stopni wodnych. Główne miasta nad Neckarem to Rottweil słynne z psów rasy o tej samej nazwie oraz Tybinga, Stuttgart, Heilbron oraz słynnego z starożytnego uniwersytetu Heidelbergu. Do Renu uchodzi w okolicy Mannheim.
W 1958 roku niemieckie NSU rozpoczęło produkcję NSU Prinz w Neckarsulm.Tak więc na rynku niemieckim były dwa samochody różnych producentów o tej samej marce. Doszło do ostrego sporu między oboma firmami. Po sporze prawnym między FIAT i NSU w październiku 1959 r. osiągnięto ugodę.
Z dniem 1 stycznia 1960 roku firma NSU Automobil AG zmieniła nazwę na Neckar Automobilwerke AG Heilbronn. Od 1 września 1966 roku zaprzestano całkowicie używać mark NSU.
Od tej pory samochody produkowane w Heilbronn nosiły markę NECKAR.
W 1968 roku zniknęła również nazwa Neckar. W 1973 roku firma ostatecznie zaprzestała produkcji samochodów.
W latach 1929-1973 zmontowano tu łącznie 412 085 pojazdów.Niemiecki
oddział sprzedaży Fiata miał swoją siedzibę w Heilbronn do 200 6 roku i
jest tam nadal obecny, pełniąc funkcje centralne, m.in.z FIAT Bank (obecnie FCA Bank), choć pod koniec 2007 roku siedziba została przeniesiona do Frankfurtu.
NSU-Fiat Weinsberg Limousette, 1960
Neckar Jagst 770 1965
NECKAR PANORAMA to niemiecko włoska kopia Bianchiny
Neckar Europa 4-Door Sedan 1959
.
NECKAR 1100/103
NECKAR RIVIERA / JAGST 770 RIVIERA
NECKAR 1200 OSI
NECKAR 1500TC
NECKAR MISTRAL 1500TS
Neckcar Mistral 1500 TS, 1962. Mistral 1500 TS był pojazdem zaprojektowanym przez Michelotti.
Jeżeli
podobają się Wam moje felietony i czekacie na następne i chcecie mnie
wesprzeć w mojej pracy, to zawsze możecie postawić mi wirtualną kawę.
W latach 1969 - 1971 z fabryki w Heilbronn wyjechało też 18.979 Fiatów 124, 13.033 Fiatów 125, oraz 27.088 Fiatów 128. W wypadku tych modeli Fiat nawet nie zadał sobie trudu by odróżnić, choćby, znaczkiem fabrycznym od modeli rodem z Włoch.
Pomimo zbudowania w Heilbronn ponad 400 tysięcy samochodów, pojazdy z logiem NECKAR po 60 latach od zakończenia ich produkcji są dziś bardzo rzadkie i osiągają dość wysokie ceny na rynku kolekcjonerskim. Stoją w muzeach, prywatnych kolekcjach. Czasami wyjeżdżają by się pokazać na pokazach oldtimerów. Tak, Oldtimerów. Czas ucieka bezpowrotnie. Chrońmy więc to co nam zostało z dawnych lat.
Jeżeli
interesuje was szczególnie jakiś model samochodu, historia konkretnej
firmy motoryzacyjnej, proszę napiszcie mi o tym w komentarzach.
Ja postaram się przeszukać własne zbiory oraz zbiory współpracujących
ze mną przyjaciół. Przygotuję wtedy posta w którym spróbuję zaspokoić
waszą ciekawość.
Ja was zapraszam do obserwowania
Męskiego Bigosu, komentowania moich postów (nawet krytycznie bo przecież
No body perfect). Przede wszystkim zachęcam jednak do czytania i jeśli
możecie to udostępniajcie dalej.
Cały rejestr moich felietonów znajdziecie w Bibliotece Męskiego Bogosu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz